fbpx

Toyota wkracza w branżę blockchain

Toyota nawiązała współpracę z firmą Lucidity, zajmującą się analizą działań reklamowych, w oparciu o technologię blockchain. Celem motoryzacyjnego giganta jest zwiększenie efektywności kupowanych reklam i ograniczenie kosztów w tym zakresie.

Firma Lucidity, znana wcześniej pod nazwą KR8OS, została założona w Los Angeles w 2017 roku. Oferuje blockchainowe rozwiązania do śledzenia płatności w łańcuchu dostaw. Dzięki tym rozwiązaniom reklamodawcy mogą monitorować sposób przydzielania środków na działania marketingowe.

Dzięki nowej współpracy z Lucidity, Toyota wraz z agencją reklamową Saatchi & Saatchi zamierzają osiągnąć przejrzystość w zakupach cyfrowych kampanii reklamowych. W efekcie ma to wyeliminować zbędne wydatki, które nie przynosiły efektów. Wielkość rynku reklamy internetowej w branży motoryzacyjnej w 2018 roku została oszacowana na niemal 15 miliardów USD w samych Stanach Zjednoczonych.

Nancy Inouye, dyrektor ds. Mediów w Toyota Motor North America, ujawniła agencji reklamowej AdAge, że kampania z Lucidity zaowocowała 21-procentowym wzrostem w odwiedzinach na stronie Toyoty. Lucidity dzięki zastosowaniu blockchaina jest w stanie oznaczać witryny i aplikacje z wysokim poziomem wyświetleń, lecz niewielkiej ilości kliknięć – co wskazuje na oszustwo lub stosowanie botów. Następnie przeznacza fundusze na reklamę w witrynach o wyższej skuteczności.

Toyota wykorzystuje blockchaina w działaniach reklamowych

Według AdAge, Toyota planuje przedłużyć umowę z Lucidity, która początkowo uwzględniała trzytygodniowy okres testowy.

“Prowadzimy dyskusje, aby przejść do następnego etapu i dalej testować dodatkowe kampanie przez dłuższy czas. Czujemy, że możemy osiągnąć jeszcze lepsze wyniki”.

Tom Scott, dyrektor ds. Mediów w Saatchi i Saatchi, stwierdził, że “nawet przy wysokich standardach filtrów zapobiegających oszustwom, Lucidity był w stanie dostarczyć znaczną wartość dodaną poprzez dalszą optymalizację kampanii.” Na koniec dodał:

“Możliwość uzyskania dostępu do przejrzystego zestawu danych ze zautomatyzowanego łańcucha dostaw wiele zmienia. Po raz pierwszy udało nam się wykorzystać technologię blockchain do wyeliminowania marnotrawstwa i zoptymalizowania naszych zakupy reklam.”

Blockchain został wdrożony w branży mediów, w celu rozwiązania problemów związanych z transparentnością. Dzięki tej technologii możliwe jest wykrywanie fałszywych odwiedzin oraz botów. W czerwcu, firma tworząca oprogramowanie dla reklamodawców Mediaocean, nawiązała współpracę z IBM, w celu nadzorowania środków, które firmy przeznaczają na reklamy.

Zasubskrybuj nasz kanałKryptowalutowe wiadomości w formie wideo Dołącz do naszego TelegramaDodatkowe newsy na telefon

Nie przegap ważnych informacji!

Otrzymuj najważniejsze informacje
i ekskluzywne materiały na temat kryptowalut.

Invalid email address
Pamiętaj, że możesz wypisać się w każdej chwili.

Komentarze (Brak)

Zostaw Swój Komentarz