fbpx

UPS zgłasza patent na platformę Blockchain by zwiększyć efektywność logistyki

Firma UPS, przedstawiciel globalnej korporacji, składa patent na platformę opartą na blockchain. Gigantyczna firma logistyczna planuje korzystać z kompleksowej platformy blockchain, aby umożliwić bezpośrednie płatności kontrahentom oraz monitorowanie przesyłek w czasie rzeczywistym. UPS nie jest jedyną firmą, która zgłasza patenty w wykorzystaniu tej technologii.

Wiele dużych firm szuka blockchaina by zwiększyć wydajność, szczególnie w dziedzinie logistyki. Patent, który UPS złożył w zeszły czwartek, wygląda tak, jakby był zaprojektowany z myślą o nowej sieci dostaw. Patent UPS również opisuje użycie cyfrowej waluty, chociaż nie wspomniano o żadnym istniejącej już kryptowalucie. UPS był już członkiem Blockchain w Trucking Alliance (BiTA), choć teraz wydaje się, że patent ten jest znacznie bardziej skomplikowany i wymaga sporego przedsięwzięcia od np. prostej logistyki lądowej.

UPS przyznaje autonomię Blockchain

W niektórych przypadkach, UPS musi korzystać z usług stron trzecich w ramach swojej globalnej platformy płatności. Wydaje się, że nowy patent ma dotyczyć i rozwiązać „problem” właśnie tego aspektu ich działalności. Zapewnienie, że paczki są dostarczane i odbierane od zewnętrznych dostawców usług wymaga dużo pracy, należy zachowywać obszerne zapisy dotyczące płatności za świadczone usługi.

Wygląda na to, że UPS zaczyna myśleć o blockchainie jako rozwiązaniu problemów i znaczne ułatwienie kontaktów z zewnętrznymi dostawcami. Ich patent wydaje się proponować system blockchain, który będzie pozwalał płacić stronom trzecim po dostarczeniu paczki, a być może, będzie można dokonać tej płatności za pomocą kryptowaluty.

Mikropłatności to jedna z głównych zalet oferowanych przez kryptowaluty i blockchain firmom. Zamiast zajmować się bankowością, blockchain sprawia, że ​​płatności elektroniczne są proste i tanie. Inne firmy, takie jak Walmart, opatentowały już platformy blockchain, które wykorzystywałaby mikropłatności i zwiększałyby wydajność sieci elektrycznej.

Przeczytaj również o Waltmart

Logistyka to ogromny rynek dla Blockchain’a

UPS jest jedną z wielu firm, które starają się znaleźć sposób na wykorzystanie blockchain w globalnej przestrzeni logistycznej. IBM i Maersk byli jednymi z pierwszych, którzy zaczęli eksperymentować z technologią blockchain w logistyce. Rozpoczęli pracę z nowymi formami śledzenia przesyłek morskich w 2014 r., a obecnie ich platforma TradeLens jest jednym z najbardziej zaawansowanych systemów dla firm logistycznych.

Commonwealth Bank of Australia jest kolejnym graczem w globalnej grze logistycznej blockchain’a. Niedawno zadebiutowali na swojej nowej platformie, gdy testowali wysyłkę migdałów, które zostały wysłane z Victorii, w Australii, do Hamburga w Niemczech. Według wszystkich kont nowa platforma działała dobrze i zmniejszyła ilość dokumentów wymaganych do rutynowej wysyłki. Według wszystkich testerów, nowa platforma działała dobrze i zmniejszyła ilość dokumentów, które są zazwyczaj wymagane przy rutynowej wysyłce.

Scentralizowane czy zdecentralizowane platformy?

Jednym z głównym powodów krytyki platform podobnych do np. TradeLens, jest to, iż nie jest ona zdecentralizowana. TradeLens działa na chmurze IBM, co czyni ją platformą scentralizowaną. Użytkownicy kryptowalut nie są przekonani do scentralizowanych platform blockchainowych gdyż przeczy to idei powstania tej technologii… Chociaż posiadanie scentralizowanego systemu na platformie logistycznej nie jest wcale takie złe. Platforma by chodziła sprawnie nie jest uzależniona od górników, ale z drugiej strony to jedna potężna firma sprawuje kontrole nad cała siecią.

Dla firm, które chcą nieco więcej autonomii, start-upy takie jak Fr8 Network, dexFreight, Block Array, ShipChain i Slync pracują nad platformami logistycznymi opartmi na blockchain, które są bardziej zdecentralizowane. Wszystkie te mniejsze firmy są członkami Blockchain w Transport Alliance i wszystkie różnią się od siebie ponieważ mają różne produkty oraz usługi, które można oferować na światowym rynku dostawczym.

W ostatnim wywiadzie z FreightWaves, dyrektor generalny i współzałożyciel dexFreight, Rajat Rajbhandari, powiedział o tym, jak jego firma zbliża się do przestrzeni blockchainowo-logistycznej:

„Główny cel dla ShipChain, Fr8 i nas jest bardzo do siebie zbliżony: obniżyć koszty dzięki wysokiej automatyzacji blockchaina. – Patrzymy bardziej na to z perspektywy takiego brokera – Chcemy upłynnić przepływ pracy i nie mieć zbyt dużej ilości pośredników. Jeśli technika ma odciągnąć od nas pośredników to właśnie to pozwoli nam na przeprowadzanie transakcji bezpośrednio na platformie: będziemy uruchamiać swoje własne węzły w prawdziwie zdecentralizowany sposób.”

Nowe horyzonty dla Blockchain’a są wszędzie

To niezwykłe, jak szybko technologia blockchain jest impletowana przez niektóre z największych na świecie firm. Wygląda na to, że UPS chce zastosować system „otwartego podejścia” dla swojej nowej platformy blockchain. Dostawcy usług zewnętrznych otrzymywaliby natychmiastową płatność po zakończeniu ich pracy, co jest dużym plusem dla każdej firmy, prawda?

Wraz z wieloma innymi patentami, które zostały ostatnio ogłoszone, istnieje wiele niewiadomych związanych z technologiami, które ostatecznie mają się pojawić. UPS jest prawdopodobnie na bardzo dobrej drodze, jeśli chodzi o rozwijanie platformy opartej na blockchain. Jeśli system platformy jest  na prawdę właściwie zaprojektowany, może to pomóc w zaoszczędzeniu UPSowi milionów dolarów rocznie.

Obserwuj nas na Telegramie i zapisz się do naszego newslettera poniżej, aby być na bieżąco.

Nie przegap ważnych informacji!

Otrzymuj najważniejsze informacje
i ekskluzywne materiały na temat kryptowalut.

Invalid email address
Pamiętaj, że możesz wypisać się w każdej chwili.

Komentarze (Brak)

Zostaw Swój Komentarz