fbpx

Czy krypto kociaki (i inne gry) wprowadzą krypto i blockchain do mainstreamu?

Rynek kryptowalut jest pełen projektów, które prześcigają się o miano najbardziej innowacyjnego, rewolucjonizującego, zaawansowanego technologicznie itd. Jednakże typowi ludzi, kompletnie niezwiązani z branżą krypto nie podzielają tego entuzjazmu bo po prostu nie rozumieją o co w tym wszystkim chodzi! Jaki produkt okaże się być tym pierwszym, który sprawi, że kryptowaluty i blockchain wypłyną do mainstreamu? Bardzo prawdopodobne, że będzie to sektor gier.

Krótka historia ewolucji gier wideo

Nie będziemy teraz śledzić całej historii gier wideo od pierwszych platform i konsol po pecety. To na czym się skupimy to raczej sposób zakupu tych gier. Dawniej, kiedy kupowaliśmy grę to ogrywaliśmy ją i można powiedzieć, że już po wszystkim. Można było oczywiście ją odsprzedać czy wymienić, jednakże cykl życia gry (nie licząc tych, fanów którzy ogrywali 10 godzinna historię dziesiątki razy) był raczej krótki i w większości jednorazowy. Kupić – przejść – sprzedać/ oddać/ wsadzić do szafy.

Obecnie wygląda to nieco inaczej. Dalej mamy gry jednoosobowe. Jednakże ogromnym sektorem są gry multiplayer online, czyli wieloosobowe gry, w które możemy grać przez internet ze znajomymi lub kompletnie obcymi ludźmi. Oprócz tego wiele osób gra w gry mobilne, które są stosunkowo młodym i dynamicznie rozwijającym się sektorem rynku gamingowego.

Ostatnio modne stały się również DLC lub innego rodzaju mikrotransakcje, których dokonujemy już po zakupie gry. Wiele gier bazuje także na tym, że są darmowe ale wewnątrz możemy kupić specjalne monety/ diamenty czy inne ustrojstwa, które znacznie ułatwią naszą grę, będziemy mogli za nie kupić unikatowe przedmioty lub dadzą nam dostęp do nowych lokacji i unikatowych funkcjonalności.

Krypto Kociaki

Dużo ludzi kojarzy zeszłoroczne słodkie kotki (które zapychały całą sieć Ethereum, przelewy wydłużały się nawet do kilku godzin i nie trzeba było płacić kilkanaście X większe tx fee!). Dla tych, którzy jeszcze nie znają „Cryptokitties” przygotowaliśmy krótki wyjaśnienie.

Cryptokitties są często porównywane do gier w stylu Beanie Babies. Kociaki są cyfrowym przedmiotem kolekcjonerskim, w formie słodziutkich kotków, które mogą być kupowane, sprzedawane, kolekcjonowane i wymieniane za kryptowaluty. Wszystkie akcje związane z transferami kotków są zapisywane na blockchainie. Dodatkowo można spotkać ze sobą 2 kotki aby stworzyć nowe kocięta.

Najdroższy krypto kotek został sprzedany za 250 ETH, co na tamten moment stanowiło równowartość 113,000 $.

Nie jest jednak istotna opinia na temat tego czy gra jest fajna czy głupia. Sednem jest to, iż jest to jeden z prostszych sposobów na mainstreamizację blockchaina, ponieważ gracz nie musi nawet wiedzieć, że wszystkie koto-transakcje odbywają się na blockchainie.

Powstaje coraz więcej aplikacji tego typu. Dzięki takim zastosowaniom, do blockchaina trafiają nie tylko cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie ale nawet dzieła sztuki, elektronika, dobra luksusowe czy całe nieruchomości.

Potencjał ma nadejść ze Wschodu

Benny Giang (twórca krypto kociaków) mówi, że „gry oparte na blockchain w Azji to ogromny i jeszcze niewykorzystany rynek, lecz konkurencja na nim stale rośnie”. Tak uzasadnia swoje poglądy:

„1) świadomość na temat kryptowalut i technologii blockchain jest znacznie bardziej rozpowszechniona w Azji, 2) regulacje są znacznie bardziej rozwinięte i wyuzdane [co ma swoje dobre i złe strony] w Chinach, Korei oraz Japonii, 3) proporcjonalnie jest więcej graczy w Azji niż w USA.”

Ludzie w Azji spędzają całe die na graniu i użytkowaniu swoich smartfonów. Grają w parkach podczas słonecznych dni, jadąc metrem do/z pracy, a nawet w restauracjach i kawiarnia pośród przyjaciół. Cóż, nie jest to odosobniony przypadek. Szczególnie wśród młodzieży urodzonej po 2000 roku widać syndrom, delikatnie ujmując „nadmiernego przywiązania” do smartfonów.

Nie chodzi tu o same gry, ale także o media społecznościowe (na których również jest masa platformówek), takie jak Facebook, czy bardziej popularne WeChat w Chinach i Kakao Talk w Korei. Media społecznościowe i komunikatory mają w sobie ogromny potencjał w oferowaniu mikrotransakcji w grach oraz wdrożeniu prostych transakcji personalnych wewnątrz swoich aplikacji.

Implementując technologię blockchain w grach i zastosowaniach wymienionych w artykule, masowe ilości osób, mogłyby potencjalnie zacząć korzystać z kryptowalut i blockchain nawet nie musząc wiedzieć, czym one właściwie są.

Jak myślisz, co by było gdyby technologii blockchain i kryptowaluty „ukradkiem wślizgnęły się” do wyżej opisanych rozwiązań?

Obserwuj nas na Telegramie i zapisz się do naszego newslettera poniżej, aby być na bieżąco.

Nie przegap ważnych informacji!

Otrzymuj najważniejsze informacje
i ekskluzywne materiały na temat kryptowalut.

Invalid email address
Pamiętaj, że możesz wypisać się w każdej chwili.

Komentarze (Brak)

Zostaw Swój Komentarz